TÄHESTIKU SÕNARALLI/TÄHETEE

Eesmärk: korrata tähestikku ja leida selle tähega algav sõna. Vahendid: tähekaardid terve tähestiku ulatuses või tähestikuruudustik. Tegevus: laps laotab põrandale terve tähestiku (õiges järjekorras), astub mööda neid (võib laulda tähestiku mängu) ja kõige raskem - ütleb mööda tähti astudes selle tähega algava sõna. Saab teha ka paberi peal, kus lapse ees on pikk riba terve tähestikuga ja ta joonistab või kirjutab (kui juba oskab) iga tähe juurde selle tähega algava sõna. Mäng sobib tähtede õppimiseks, kinnistamiseks, tähestiku tundmaõppimiseks jms.

TANTSUD TÄHTEDEGA

 

Eesmärk: õppida tundma tähti ja öelda selle tähega algav sõna.

Vahendid: suured A4-formaadis tähekaardid kogu tähestiku ulatuses.

Tegevus: muusika mängib ja lapsed kõnnivad mööda ringis asetse vaid

tähti. Kui muusika peatub, peab iga laps Ütlema selle tähe nime, kus ta

peatuma jäi või selle tähega algava sõna. Kes ei oska, läheb mängust

välja.


TÄHEPUSLE

Tähtede õppimine.

 

Vahendid: tähekaardid, mis omavahel kokku käivad.

Tegevus: Vaata, kas kaks kaarti sobivad omavahel kokku.


SILMAARSTI JUURES Tähtede õppimine
Eesmärk: tähtede õppimine, kordamine.
Vahendid: silmaarsti nägemise kontrollimise tabel tähtedega, mis lähevad aina väiksemaks (saab edukalt ise teha), silmaklapp ja arsti tähele osutamise kepike.
Tegevus: lapsed mängivad silmaarsti. Arst näitab tähtedele ja patsient peab nimetama osutatud tähe. 
                                                  
HIIGELSUURED TÄHED Tähtede õppimine
Eesmärk: tähtede õpe.
Vahendid: väga suur paber või võib õues joonistada kriidiga teele.
Tegevus: täht joonistatakse nii suur, et laps saab mööda seda kõndida. jätta meelde tähekuju ja proovida põrandal pikali olles sama tähekuju oma kehaga moodustada.

TÄHESTIK NÖÖRIL
Tähtede õppimine
Eesmärk: tähestiku Õppimine/kordamine.
Vahendid:  pesunöör. pesupulgad, riietekujulised kaardid tähestiku tähtedega.
Tegevus: laps proovib kogu tähestiku õiges järjekorras nöörile kuivama" panna.

TÄHTEDE VÕLUMINE

Eesmärk: tähtede Õppimine, kordamine, tähelepanu ja mälu arendamine.

Vahendid: kandik 6-10 tähega, võlulina.

Tegevus: mängujuht vaatab lastega koos kõik kandikul olevad tähed Ulbi, seejärel katab kandiku linaga ja „võlub" ühe tähekaardi minema. Lapsed peavad mõistatama, mis täht on puudu.